Eerste week met de groep - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu Eerste week met de groep - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu

Eerste week met de groep

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 September 2014 | Australië, Sydney

Dinsdag 16-9-14 dag van vertrek
Om 9.15 vertrok ik samen met Natasja, papa en mama naar Schiphol. Eenmaal aangekomen verzamelde we met de groep en kregen we uitleg over de lange reis die komen ging. Vervolgens hebben we met z'n alle nog wat gedronken en kreeg ik een armbandje met de betekenis; your allways on my mind. Van dezelfde lijn had ik het kettinkje gekregen van Kevin. Van Kevin had ik vanochtend al afscheid genomen. Bij de douane heb ik afscheid genomen van iedereen en begon de lange heenreis. In gate 6 stond ons vliegtuig klaar. Ik zat op stoel 17a, naast Eline (een meisje uit Oss). Na 9 uur vliegen kwamen we op onze eerste tussen stop: Bangkok. Vervolgens vlogen we door naar Taipei. Hier hadden we een stop van 8 uur. We werden naar een hotel gebracht. Daar hebben we gezwommen en zijn we buiten gaan wandelen. Daarna zijn we door gevlogen naar Sydney!

Donderdag 18-9-14 aankomst Sydney
Bij de aankomst heb ik voorgedrongen om sneller door de douane te komen. Er stond namelijk een rij van 3 uur.... Buiten stond Australian Backpackers te wachten. We zijn met z'n alle naar het Opera house gegaan. Tijdens de busreis daar naartoe voelde ik me zo op m'n gemak. T voelde alsof ik thuis kwam. Super mooie stad met veel natuur. Mensen zaten in parken te chillen en te sporten in de zon. Vervolgens zijn we naar het hostel gegaan. Daar hebben we met z'n alle gebarbecued. Voorafgaand kregen we allerlei informatie over Australië.

Vrijdag 19-9-14 regeldag
We hebben met z'n alle ontbeten en toen met de bus en Ferry naar Sydney stad gegaan om Medicare(zorgverzekering), bankpas en simkaart te regelen. Daarna hebben we een wandeling door THE Batanic Garden gemaakt en zijn we naar het Opera house geweest. Savonds met z'n alle wat gegeten en vroeg naar bed gegaan.

Zaterdag 20-9-14 Defqon
We waren al om 7.00 opgestaan omdat we om 8.00 aan t ontbijt moesten zitten. Tijdens het opfrissen zijn we al aan de drank gegaan haha om half 8 sochtends, pff dat was een zwaar ontbijt met vanille wodka. Om 12.00 kwamen we aan op Defqon. Allemaal rare mensen met rare gekleurde kleding. Mensen snuiven daar drugs uit een eucalyptus neusspray stick. Heel bizar. Iedereen loopt ermee rond. Ik heb daar staan stampen en hakken op hardstyle haha vooral bij de main gestaan. Ik ga veel om met Anouk en Lotte, twee zusjes. Met hun heb ik veel lol gehad. Om 23:30 zijn we terug naar huis gegaan en was t festival afgelopen.

Zondag 21-9-14 northerm walking
Vandaag hebben we een wandeling langs de kust van bij Long Reef gedaan. Daarna zijn we naar Sydney stad gegaan en door naar Mandly. Daar zijn we met de groep uiteten geweest en op stap gegaan. Er was een super leuk bandje aan t optreden: true vibe nation.

Maandag 22-9-14 blue mountains.
Met een bustour zijn we naar het natuurgebied gegaan. Op verschillende uitzichtpunten hebben we de blue mountains bekeken. We hebben er ook een wandeling door gemaakt. Echt super mooi.

Dinsdag 23-9-14 surfdag
Woeww m'n eerste surfles gehad. Ging best goed, de instructeurs dachten dat ik t al vaker had gedaan. In het begin werd ik door de instructeur de golf op geduwd, later mocht ik alleen naar het diepe en kon ik zelf peddelen om een goede golf te pakken, ik kon al surfen van t begin tot t eind van de golf. Was echt super leuk. Savonds hebben we nog even n drankje gedronken in het hostel.

Woensdag 24-9-14 naar cairns
Om 10.00 moesten we het hostel verlaten. Ik Lotte en anouk zijn boodschappen gaan doen en hebben samen ontbeten en geluncht. Vervolgens hebben we geregeld dat we voor 6 weken een camper hebben gehuurd om daarmee de oostkust af te reizen. Om 16.00 werden we opgehaald om richting het vliegveld te gaan. Om18.30 vlogen we naar Cairns. Eenmaal aangekomen in t Nomads hostel hebben we nog n drankje gedronken en zijn we gaan slapen.

Donderdag 25-9-14
Gisteren avond had ik echt met een gekke lokal gesproken die ons vertelde dat we hier niet in de zee konden zwemmen ivm krokodillen. We geloofde er niks van. Haha kwamen we vandaag aan bij het strand stonden er allemaal waarschuwingsborden voor krokodillen. Haha oeps had die gekke nerd toch gelijk... Toen zijn we bij lagoon gaan liggen. In aangelegd zwembad aan de kust. Lekker in t zonnetje, t was 32,8 graden :) kwamen we thuis zag je precies welke plekjes ik vergeten was in te smeren. Verbrand.... We hebben in de stad n pak goon gekocht (lokale wijn). We gingen indrinken in t hostel werd onze drank afgepKt. Mocht je in dat hostel geen eigen drank nuttige en wilde ze t innemen. Win gezegd dat we t op gingen drinken in t park haha zijn we stiekem als een stel tieners gaan indrinken op onze kamer haha. Om 22.00 gingen we naar de stad van Cairns. En zijn we met z'n 5e op stap gegaan. Mooi met een lokal geregeld dat we goedkoop kunnen gaan duiken. Ben benieuwd of het ervan gaat komen... Om 4.00 zijn we lekker gaan slapen. Kortom n top daggie.

Vrijdag 26-9-14
Vanochtend gezellig met Kevin gebeld, haha twee uur lang. Was erg fijn leuk en gezellig! S'middags hebben we onze camper opgehaald. YEAH!! Super gaaf. Wel even wennen want t stuur zit aan de andere kant. Iedereen rijdt hier links. Naarmate hebben we nog even aan t water gelegen bij lagoon en savonds bij de bar in t hostel wat gedronken.

  • 27 September 2014 - 10:08

    Maria Donkers:

    hoi Nicole, het lijkt me heerlijk de reis die je nu maakt. Het is een enorme vrijheid die je nu hebt lekker reizen mensen ontmoeten. Genieten van andere cultuur relaxen. Ik heb nu tijd genoeg om alles te lezen, dus maak maar mooie verslagen.Heel veel groetjes Maria

  • 27 September 2014 - 13:40

    Lisanne:

    Echt heel leuk om te lezen wat je daar allemaal aan het doen bent en meemaakt Nicole! En je schrijft t superfijn op om te lezen, dus ga daar lekker mee door! X Lisanne

  • 27 September 2014 - 19:41

    Dot Stappers:

    Leuk om je verhalen te lezen wat je allemaal mee maakt, groetjes Dot.

  • 28 September 2014 - 15:26

    Ine Van Boxtel:

    Hoi Nicole,
    Leuk om zo al jouw verhalen te lezen. Wat heb je in die korte tijd al veel gedaan. Lekker genieten en nieuwe ervaringen op doen. Groetjes van Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nicole

Backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland vanaf 16 september. Let niet op de spelfouten en alles wat niet klopt aan m'n nl. Geen zin om daar op te letten haha;)

Actief sinds 25 Sept. 2014
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 9476

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: