Australie - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu Australie - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu

Australie

Blijf op de hoogte en volg Nicole

07 Februari 2015 | Australië, Collaroy

12-19 januari Melbourne!

De 12 en 13e heb ik nog lekker gewerkt en de 14e ben ik met het vliegtuig richting Melbourne vertrokken. Haha ik dacht slim te zijn om t vroegste ticket te boeken zodat ik de14e al lekker vroeg in Melbourne was. Ik vloog om 7.00... Helemaal niet bij stil gestaan dat je er twee uur van te voren al moet zijn en er midden in de nacht nauwelijks bussen rijden. Mja uiteindelijk is alles goed verlopen alleen een kort nachtje. Woensdag in Melbourne ben ik eerst de stad gaan verkennen. Super leuke steegjes allemaal met leuke koffie zaakjes en allerlei kleine winkeltjes. Ik ben een kijkje gaan nemen bij australian open. Vervolgens had ik met Lisa en Michelle afgesproken. Ik ben samen met hun een hapje gaan eten en vervolgens naar de Asian Cup gegaan. Dat is t zelfde als het EK in nl, maar dan voor Azië. Hartstikke gezellige avond. Savonds zijn Lisa en ik nog naar de night marker geweest. Waar allemaal lekker eten werd verkocht en hippie gerij.
Donderdag ben ik naar een ander gedeelte van Melbourne geweest. Ik de heb JeanPaul Gaultier tentoonstelling gezien, ben naar t grootste casino van australie geweest en naar de Victoria market. Savonds had ik afgesproken met Eline om samen een hapje te eten en zijn we daarna naar St. Kilda gegaan, om naar een market te gaan en hebben we op de pier pinguïns gespot. Super leuk!
Vrijdag heb ik de Great Ocean Road tour gedaan. Dat is een trip van 600 km waarvan je 300 km een weg langs de kust volgt en langs allemaal mooie sports komt. We hebben nog koala's gezien en er waren allemaal papegaaien die op je kwamen zitten. Vet grappig. We zijn nog naar een vuurtoren geweest. Echt den super mooie trip. Ohja was ik perongeluk op een papegaai gaan staan... Oepsie. Hij mankeerde gelukkig niets en kon nog vliegen.
Zaterdag heb ik een bustour door Melbourne gemaakt en ben ik alle spots langs geweest. Zoals de parken, museum, harbour, cricket velden en China town. Aan t eind van de dag heb ik de tram gepakt naar St. Kilda en heb ik daar lekker aant. Strand gezeten en ben ik uiteten geweest. Savonds weer terug naar t hostel en ben ik met Mirre en Marleen n drankje gaan doen in de stad en zijn we op stap geweest.
Zondag heb ik n relax dagje gehad, een beetje gewinkeld en door de stad lopen slenteren. Savonds ben ik samen met Eline op stap geweest. Was een mooi avondje. Van te voren in t hostel nog gesnookerd en pingpong gespeeld.
En maandag natuurlijk naar Australian open. Was echt mega mega mega gaaf om mee te maken. Ik ben naar de wedstrijd van Nadal geweest. Zo leuk om mee te maken hoe t publiek aan t juichen is als hij mooie ballen slaat. En dat stadion was echt mega groot. Ook op t terrein was het leuk om rond te lopen. Allemaal leuke area's waar je op schermen naar de wedstrijden kon kijken met bandjes en leuke zitjes waar je kon chillen. Ik heb nog twee australian open ballen van een tennisser gekregen, super leuk! Geen idee wie t was haha. Na de wedstrijd van nadel moest ik helaas weer terug richting het vliegveld want om 21.00 vloog ik weer terug naar Sydney.

20-25 januari
Natuurlijk weer hard aan de bak na een weekje vakantie. Deze week stond in teken van werken... Daarnaast zijn we zondag met een groepje naar Shelley beach geweest in Manly en hebben we allemaal lekkere hapjes meegenomen. Ditnwas het afscheidsfeestje van Zoe... Savonds zijn we nog op stap geweest en kwamen we Vanessa tegen. Dat is in meisje die ook in de Defqon groep zat. Verder was het lekker weer deze week en heb ik telkens na m'n werk op t strand liggen bakken.

26 jan tot 1 feb. Australian day
Woewww Australian day :) Dat is hetzelfde als koninginnedag in Nederlands. Iedereen gaat verkleed in de kleuren van Australië. Overal is vanalles georganiseerd. Wij zijn die dag naar bondi geweest. Haha toen we daar aankwamen was de activiteit al afgelopen waarvoor we kwamen. Dus hebben we maar ff een drankje gedaan en zijn we de stad in gegaan. In de stad was het ook niet zoveel aangezien t die dag echt slecht weer was. We zijn ff een festival over gelopen en toen zijn we door naar Manly gegaan. In Manly zijn we lekker uiteten geweest en daarna terug naar huisje gegaan. We hadden er meer van verwacht dan wat het uiteindelijk bleek. Maar dat bleek door het slechte weer te komen. Verder heb ik deze week m'n baantjes opgezegd. En de laatste week nog even flink gewerkt. Verder niet veel boeiends gedaan.

2-8 februari. Woewww Kevin z'n komst!!!
Van 2-4 feb heb ik nog gewerkt. Op 5 feb heb ik mezelf heerlijk verwend en m'n nageltjes laten doen. Savonds ben ik naar bondi geweest en ben ik samen met Meike uiteten geweest. Echt super leuk! Dat is een vriendinnetje van mij van t CIOS. Die dag had ik een autootje gehuurd dus ben ik lekker die kant op gescheurd. Vet leuk om weer eens auto te rijden.
Deze week is helaas de oma van Kevin op 91 jarige leeftijd overleden... Een mooie leeftijd, maar toch verschrikkelijk moeilijk voor hem en zijn familie om zo'n geweldig mens te moeten laten gaan...
Yeah 6 febr is t dan zo ver. Om 7.00 arriveerde Kevin. Ohh wat was ik blij. Ik stond klaar met een lief hartjes ballon. En daar kwam hij aan :) Natuurlijk vlogen we elkaar om de nek. T was zo bijzonder, maar ook een beetje apart om elkaar weer te zien na zo'n lange tijd. We zijn samen naar ons huisje in de stad gereden. Daar alle spullen gedropt en toen naar de noorden beaches gegaan van Sydney. Ik heb alle mooie plekjes laten zien zoals Clontarf longreef, Collaroy plateau en palm beach. Savonds zijn we uiteten geweest bij het restaurant waar ik gewerkt heb. Ook zijn we naar het hostel geweest en naar m'n huisje waar ik al die tijd gewoond heb. Eenmaal thuisgekomen was Kevin helemaal gebroken en zijn we lekker gaan snurken

7 februari 2015 de stad
Vandaag lekker vroeg uit de veren en zijn we de stad gaan verkennen. Eerst naar Darling harbour geweest en daarna naar de botanic Garden, vervolgens naar het opera house en de harbour bridge. Daarna lekker gaan lunchen en richting bondi beach gegaan. Daar lekker gechilled op t strand en hebben we de coogee walk gedaan. In totaal hebben we deze dag meer dan 20 km gelopen op slippers haha. Savonds lekker uiteten geweest en in bed een filmpie gekeken.

• 14 Februari 2015 - 10:44

Dot Stappers:

Hallo Nicole,
    Ben weer helemaal bij met je verhalen. Hele mooie vakantie samen met Kevin.
    Wanneer kom je terug naar Nederland?
    Mijn vakantie zit erop . Ik heb een hele mooie vakantie gehad die ik niet snel zal vergeten. Heb 1400 foto,s gemaakt in 3weken.
    Groetjes en liefs Dot.