Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Nicole

24 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Dinsdag 10 februari 2015 Nieuw-Zeeland Christchurch
Yeah vandaag richting Nieuw-Zeeland gevlogen! Haha in Christchurch hadden we via airbnb n huisje geboekt. T goedkoopste wat we konden vinden. Eenmaal aangekomen begrepen we wel waarom t zo goedkoop was. Een grote bende haha. Wel super lieve mensen. In de avond zijn we lekker uiteten geweest en vroeg ons nestje ingedoken.

Woensdag 11 februari 2015 mt Cook, lake tekapo
In de ochtend hebben we onze super hippe camper opgehaald en zijn we boodschapjes gaan doen. Vervolgens door, langs een super mooi meer, met kraakhelder blauw water naar Mount Cook. De grootste berg van Nieuw-Zeeland. Echt een prachtige omgeving. Gewoon niet vast te leggen met een camera. Daarna doorgereden en onze camper geparkeerd bij een super mooi meer met een geweldig uitzicht. Hier hebben we heerlijk geslapen.

Donderdag 12 februari 2015 Queenstown, Te Anau, Milford Sound
Vandaag hebben we er een flinke tocht opzitten. Via Queenstown naar Te Anau. Daar hebben we even rondgelopen en zijn we richting Milford Sound gereden. Onderweg hebben we nog een paar stops gehad met super mooi uitzicht. Een halfuur van Milford Sound hebben we geparkeerd om te overnachten. Weer met een prachtig mooi uitzicht op lake Gunn.

Vrijdag 13 februari 2015 Milford sound
Met de camper hebben we het laatste stukje naar Milford Sound gereden. Eenmaal aangekomen hebben we een cruise gedaan door het prachtige gebied. Echt super mooie watervallen, fjorden en zeehonden gezien. Was een hele leuke trip. Op de terugweg wilde we douchen maar daar geen 10 dollar voor betalen. Zijn we een sportpark op gegaan. Hebben we daar in de kleedhokjes gedoucht haha. Dit was in Te Anau, daarna zijn we naar Queenstown gereden. Daar hebben we door t stadje gewandeld en hebben we n drankje gedronken bij een heerlijk openhaardje.

Zaterdag 14 februari 2015 Invercargill
Vandaag zijn we helemaal naar het zuiden van Nieuw-Zeeland gereden.

Maandag 16 februari 2015 Queenstown
Deze dag zijn we terug naar Queenstown gereden en zijn we bij de beste burgertent van de wereld gaan eten. Echt bizar, daar staat iedere dag een rij op de straat. Ferg burgers heet t. Het was echt heerlijk, maar poeh wat zaten wij vol haha. S'avonds hebben we nog lekker door het gezellige stadje gewandeld.

Dinsdag 17 februari 2015 Queenstown
Vanochtend zijn we met de gondel de berg op gegaan. Daar hebben we lekker rond gewandeld en zijn we de Luge gaan doen. Dat is met een soort van kart de berg af. Was echt super gaaf. We hadden een drie ritten kaart! Daarna zijn we een flinke ijsco gaan eten en hebben we liggen bakken op t strand. Vervolgens hebben we de camper weer gepakt en zijn we via de westkust naar Fox en Frans Jozef glacier gereden.

Woensdag 18 februari 2015 Fox Glacier en Franz Josef en pancake rocks
Vandaag hebben we twee hikes gedaan en hebben we beide gletsjers bekeken. Leuk om een heel ander stuk natuur te zien en de wandeling daar naartoe was ook erg mooi. Daarna zijn we doorgereden naar Punakaiki om naar de pancake rocks te kijken en de blue hole. Best vet om te zien hoe rotsen een bepaalde vorm krijgen. Van daaruit zijn we richting Abel Tasman gereden en hebben we onderweg ergens getukt.

Donderdag 19 februari 2015 Abel Tasman
We waren wel toe aan een lekker stranddagje. We hebben heerlijk aan t strand gelegen van Abel Tasman, het kaiteriteri strand. Ook hebben we daar stiekem al onze was gewassen op een camping haha. En zijn we lekker gaan douchen. Op t strand hebben we lekker liggen bakken en hebben we een wandeling gedaan waarbij we een stuk over rotsen moesten klimmen. Super leuk! Daarna zijn we met de auto naar de split apple gereden. We hadden een tip gekregen om richting het noorden te rijden. Dat zijn we savonds gaan doen. Ohja weetje wat er echt bizar was. Het verschil tussen eb en vloed. Ik dacht echt dat er een tsunami aan kwam, aangezien de bootjes die vastlagen gewoon op t droge kwamen te liggen... Maar dat was normaal blijkbaar

Vrijdag 20 februari 2015 Wharariki beach en Nelson
S'ochtends kwamen we aan in de Golden Bay. Hier hebben we drie hikes gedaan. Die waren echt top. Super mooie uitkijk punten en spots om van de omgeving te genieten. We zijn over de toppen van bergen geklommen met dikke cliffs en we hebben zeehondjes gespot. De laatste hike was naar Wharariki beach, echt een super mooi strand met mooie witte zand duinen! Vanuit daar zijn we naar Nelson gereden. Door dit stadje hebben we gewandeld en hebben we aan de kust gekookt. Naar het eten een heerlijke strandwandeling gemaakt en daarna opzoek naar een goede gratis slaapplek. Savonds zijn we nog even t stadje in gegaan, maar dat was niet zo boeiend.

Zaterdag 21 februari 2015 Nelson, Picton, Wellington
Om 8.00 uur zijn we naar n markt in Nelson gegaan. Na de markt zijn we naar Picton gereden. In picton hebben we het stadje verkend en zijn we lekker bij het water gaan liggen bij de haven. Om 14.30 ging de ferrie van picton naar Wellington. En ja hoor, wij waren per ongeluk bij het kinderen gedeelte gaan zitten. Jankende kinderen wel te verstaan. Dus wij waren na deze tocht weer helemaal genezen. Haha. Eenmaal in Wellington zijn we de stad in gegaan en zijn we bij n soort wereld foodmarket gaan eten. Allemaal verschillende tentjes met eten uit allerlei landen. We hebben vanalles gehaald en lekker opgesmuld. Daarna zijn we richting tongariro gereden en hebben we aan t strand geslapen.

Zondag 22 februari 2015 tongariro.
Via allerlei leuke dorpjes gingen we richting tongariro. In Foxton zijn we bij de dutch market geweest. Een oranje, rood wit blauwe winkel met allemaal Nederlandse producten en buiten stond een molen. Super leuk. Vanuit daar kwamen we aan bij tongariro. We gingen op zoek waar de start was van de tongariro alphina crossing. Bij de start hebben we onze camper geparkeerd en zijn we blijven slapen. Er kwamen steeds mensen terug die de tongariro alphina crossing hadden gelopen, helemaal gesloopt. Owjee en morgen gingen wij die tocht doen van 6/8 uur berg op en af. Over n vulkanisch gebied....

Maandag 23 februari 2015 Tongariro alphina crossing
Ja hoor, vandaag moesten wij eraan geloven. De pittige wandeling van 6 à 8 uur. Door vele vernoemd als werelds mooiste een dag hike! Het was echt super gaaf. Je komt zoveel verschillende natuur tegen. We hebben heide gezien daarna ging het al snel over op een vulkanisch landschap met rotsen en stenen. Alsof je over de maan loopt. Mega veel trappen omhoog en klimmen de vulkaan op. Onderweg hebben we nog een waterval gezien. Boven op de vulkaan kwam je bizar blauwe meren tegen. Die heel chemisch blauw leken. Verder tijdens deze tocht kwamen we terecht in een jungle met beekjes en allemaal verschillende bomen en planten. Daarnaast hebben we door de zon gelopen, mist en regen en weer in de zon. Zo gaaf allemaal. Wel best pittig, maar zeker de moeite waard. We hadden m in 5.45 uur gelopen. Top tijd dus ;) haha. Eenmaal bij de finish was t wachten geblazen, alleen kwam de shuttle niet opdagen, maar we moesten wel terug naar de start. Toen zijn we maar gaan liften terug. Uiteindelijk moesten we de laatste 6 km lopen, het pad richting de camper . Helemaal gesloopt, maar voldaan kwamen we aan. Die avond zijn we nog doorgereden richting Roturua.

24 februari 2015 Roturua raften
Vandaag zijn we gaan raften in Roturua. Dit was echt super gaaf. Grade 5 rafting was het. Grade 5 is de wildste rivier waarop geraft mag worden. We hadden drie watervallen waarvan we af gingen. 1 zelfs van 7 meter hoogte, echt heel tof! Na het raften zijn we naar de geisers gaan kijken in Roturua. Bah wat stonk dat naar rotte eieren haha die zwavellucht die uit de grond komt. Wel bizar dat er zo'n warm water uit de grond komt. Daarna zijn we doorgereden naar een warm water waterval en een warm water rivier. Echt heel bizar. Dat natuurlijke water werd gewoon verwarmd door de aarde. Echt heerlijk warm. We hebben lekker zitten baden.

• 01 Maart 2015 - 16:02

Dot Stappers:

Jou verhalen en avonturen houden maar niet. Veel plezier. Groetjes Dot.