Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Nicole

01 April 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

25 februari 2015 Hukafalls en Taupo
S'ochtends opgestaan op de free hippie camping en vervolgens naar de hukafalls geweest. Super gave vernauwing van de rivier, met als gevolg een stortvloed aan water dat door de vernauwing naar beneden dendert. Vervolgens zijn we naar Taupo gereden, waar Kevin een sprong uit t vliegtuig heeft gewaagd. Van 12000 ft is hij gaan skydiven boven het Taupo meer. Heel stoer, voor mij helaas te duur. Maar ooit ga ik ook m'n sprong wagen haha ;). Daarna zijn we lekker aan het meer gaan liggen en hebben we heerlijk liggen bakken.

26 februari 2015 Taupo
Vandaag zijn we naar Craters of the Moon geweest. Leuk om gezien te hebben maar niet heel boeiend. Je zag verschillende geisers en rook uit de grond komen. Wel bijzondere kleuren stenen gaf het. Vervolgens zijn we doorgereden naar de dam. Daar werd de dam open gemaakt zodat al t water er door kon stromen. Echt heel bizar om te zien dat in zo'n snelle tijd alles vol stroomt, en met wat voor kracht dat gebeurd. Daarna zijn we richting Waitomo gereden. Niet heel interessant verder. Onderweg wat kleine dorpjes tegengekomen.

27 februari 2015 Black water rafting Waitomo.
In de ochtend hebben we een trip gemaakt naar de Waitomo caves. Echt super leuk. Abseilend moest je 27 meter de grotten in naar beneden. Eenmaal in de grotten zijn we via een rivier de grotten doorgelopen. In het water zag je allemaal alen. Lieve alen gelukkig haha. Je kon ze gewoon aanraken. Op de wanden van de grotten zaten vet grote spinnen, gadver! En de grotten staan bekend om hun glow worms. Allemaal van die lichtgevende worden op de muren. Op ins hoofd hadden we een lampje. Midden in de grot moest het lampje uit, echt bizar hoeveel van die wormpjes er zaten new at voor licht daar vanaf kwam. Op een rubbere band, zijn we terug gedobberd met de rivier mee. Vervolgens hebben we de grot de andere kant op beklommen en zijn we door allemaal nauwe gangetjes gegaan. Was wel gaaf, maar ook best eng met al die vieze spinnen haha. Eenmaal terug bij opening van de grot moesten we die 27 meter ook weer omhoog klimmen. Het was echt een gave trip! Na de trip zijn we richting Tauranga gereden. Een heel leuk en gezellig dorpje waar we savonds op een grasveld zijn geploft bij de night market en naar live bandjes hebben geluisterd.

28 februarie 2015 Tauranga
Vandaag een heerlijk strand dagje gehad. Begonnen met een heerlijk ontbijt aan het strand, gevolgd door een hardloop sessie over het strand. Daarna zijn we schelpjes gaan zoeken en hebben we gekeken bij een zee zwem evenement en lekker liggen bakken. Savonds zijn we door het centrum gaan slenteren en hebben we een drankje bij n barretje gedaan, waar live gezongen werd. Savonds heerlijke afhaal Chinees gehaald en in de avond richting coromandel gereden.

1 maart 2015 Hot water beach, Cathedral cove en Cooks beach.
Aangekomen bij hot water beach, troffen we een grote groep mensen aan met een schep in hun hand. Op het strand moest je namelijk je eigen kuil graven, waar vervolgens ondergronds warm/kokend water tevoorschijn kwam. Zo creëerde je je eigen stoombad. Afkoelen in de zee was nog nooit zo lekker haha. Heel raar om dit te ervaren op een strand. Vervolgens zijn we doorgereden naar de Cathedral cove. Een heel mooi strand, met aparte rots structuren zoals de naam al omschrijft. Daar hebben we op het strand liggen zonnen en een wandeling gemaakt. Daarna zijn we naar Cooks beach gegaan, een mooi strandje maar verder niet echt iets bijzonders. We zijn daarna doorgereden richting new chum gereden en hebben we onze camper aan het strand geparkeerd om te overnachten...

2 maart 2015 New Chum, Coromandel, Auckland
Helaas niet zo leuk wakker worden. Een boete voor wild kamperen :( snel betalen en vergeten maar. We zijn naar het strand New Chum gegaan, wat niet zo gemakkelijk te bereiken was aangezien de wandelroute over allemaal rotsen was en het was alleen te bereiken tijdens eb. Maar dat was de moeite waard, een prachtig privé strand voor ons alleen. Witte stranden en kraakhelder water! Helaas konden we niet al te lang blijven aangezien het vloed werd. Via Coromandel zijn we richting Auckland gereden, waar we s'nachts voor geen meter geslapen hadden, aangezien we bang waren om weer een boete te krijgen haha. Morgen maar een camping boeken...

3 maart 2015 Auckland
Haha uiteindelijk toch maar geen camping geboekt... Vandaag hebben we de stad verkent. Beide vonden we het niet zo'n geweldige stad. Het was wel leuk, maar niks bijzonders. Wel leuk was het om even naar de Volvo Ocean Race te kijken. Dat zijn zeilers die de hele wereld over zeilen en die waren toevallig in Auckland toen wij er waren. Verder hebben we wat winkeltjes gekeken en rond gewandeld. S'avonds zijn we naar het casino gegaan en hebben we gewonnen :) haha.

4 maart 2015 Auckland
Vandaag zijn we naar de paarden races gaan kijken. Je kon geld op de paarden inzetten. Dat hebben wij uiteraard gedaan. Best leuk om dit mee gemaakt te hebben. Een hele chique bedoeling met dresscode. Alle vrouwen in mooie jurken en van die hoeden op hun hoofd. Mannen in pak en dan had je ons haha. We snapte natuurlijk helemaal niet hoe het werkte, maar uiteindelijk hebben we wel een leuke dag gehad en hebben we quitte gespeeld. S'avonds zijn we weer de stad in gegaan, maar niks bijzonders gedaan.