27-9/30-8 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu 27-9/30-8 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu

27-9/30-8

Blijf op de hoogte en volg Nicole

30 September 2014 | Australië, Cairns

Zaterdag 27-9-14 daintree forest
Op 7.00 opgestaan omdat we richting cape turbulation gingen in het diantree national park (regenwoud). We zijn 4 uur onderweg geweest. Onderweg hebben we wel verschillende spots gezien, zoals n verlaten strand en een wandeltocht door t regenwoud gemaakt. Tijdens het rijden hebben we super mooie natuur gezien. Verlaten stranden, regenwoud en het regenwoud dat overliep in de zee. Helaas was de zee niet veilig om in te zwemmen ivm krokodillen en haaien. Eenmaal aangekomen op bestemming hebben we geslapen op PK'S jungle village. Hebben we n mooi praatje gehouden, moesten eik 15 pp betalen, uiteindelijk maar 6 pp betaald haha. Savonds hebben we risotto gemaakt en met z'n 5e gegeten, daarna nog even zitten kletsen met lokals. Ps. in het regenwoud had ik geen bereik, was ook wel apart.

Zondag 28-9-14 port Douglas
We zijn op tijd opgestaan om terug naar port Douglas te rijden aangezien ik daar maandag ga duiken. Op de terug weg zijn we nog langs n uitkijk spot geweest en hebben we weer n jungle wandeling gemaakt (jindelba). Hadden we n super raar beest gezien. We noemen het een dinosaurus haha. Geen idee wat t was. T leek n grote struisvogel met een blauw rode kop en gruwelijk grote poten. Terug in port douglas hebben we een plekje gezocht om wild te kamperen. We hadden geen stroom en in t donker moeten koken met een zaklamp. Haha dat was pas overleven. Wel super grappig in gezellig.

Maandag 29-9-14 duiken great barrier reef
Vandaag ben ik gaan duiken in port douglas. Super gaaf. Kheb 2 duiken gemaakt en 1 keer gesnorkeld. 2 reefsharks gezien en een schildpad. Super gaaf.daarna de camper weer op dezelfde illegale plek gezet en hebben we met z'n 5e buiten zitten chillen bij t publiekelijke toilet haha want daar was stroom, licht, water en een toilet.

Dinsdag 30-8-14 milla milla en mission beach
Vanochtend vroeg hebben we maarten en jesse gedag gezegd en zijn we met z'n drieën vertrokken naar milla milla de watervallen. Dat was 2,5 uur rijden. Vanuit daar zijn we doorgereden naar Mission beach. Hier blijven we 2 nachten. Super mooi strand hier.

• 30 September 2014 - 11:54

Mirjam:

Gaaf Nicole!! Wat leuk om te lezen dat je zo aan het genieten bent. Have fun and enjoy!!! Dikke kus Mirjam

Ine:

Hoi Nicole, wat een mooie foto's op facebook. Zo houd je het nog wel even vol. Geniet ervan!!
    Groetjes Ine en de rest.

Groetjes Ine en de rest.

Sorry 2 keer verstuurd

• 05 Oktober 2014 - 09:15

Willen En Carla:

hallo nicole
    wat een geweldige ervaring
    wat heb je al veel gedaan in een korte tijd
    als je zo door gaat ben je zo toe aan vakantie
    geniet er van
    gr. willem en carla