Australie - Reisverslag uit Townsville, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu Australie - Reisverslag uit Townsville, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu

Australie

Blijf op de hoogte en volg Nicole

07 Oktober 2014 | Australië, Townsville

Dinsdag 30-9-14 milla milla en mission beach
Vanochtend vroeg hebben we de maarten en Jesse gedag gezegd en zijn we met z'n drieën vertrokken naar milla milla de watervallen. Dat was 2,5 uur rijden. Vanuit daar zijn we doorgereden naar Mission beach. Hier blijven we 2 nachten. Super mooi strand hier. We staan op camping bai hai.

Woensdag 1-10-14 relax
Vandaag heel de dag op t strand gelegen. S'ochtends even hard gaan lopen. Dat ging echt vanzelf, zo lekker om over t strand te rennen op blote voetjes :) overal liepen krabbetjes. Als je dan aan kwam lopen kropen ze snel onder t zand. Super grappig haha

Donderdag 2-10-14 naar townsville
Vandaag zijn we om 8.00 vertrokken naar townsville. Dit was 3 uur rijden. Onderweg heel veel mooie natuur gezien. Eenmaal aangekomen in townsville zijn we opzoek gegaan naar een sta plaats. We overnachten op de parkeerplaats van een backpackers hostel. Vervolgens hebben we nog even aan t strand gelegen en door de stad gelopen. Echt rare mensen wonen hier. Heel anders dan op de andere plekken. De mensen zijn onverzorgd, kijken raar uit hun ogen. N beetje z'n truckersvolk in een horrordorp. Hier durf ik echt niet alleen over straat. Volgens een lokal zuipt iedereen zich hier altijd van de kaart... S'avonds zijn we op stap gegaan. We zijn in 4 verschillende clubs geweest. Was super gezellig. Ohja, onze sleutel van de camper is afgebroken.... We kunnen nu alleen maar in t slaapgedeelte komen aangezien t puntje er nog in zit. Morgen maar even gaan regelen....

Vrijdag 3-10-14 sleutel
Eerst maar eens de garage gebeld voor het repareren van onze camper sleutel. Kostte dit eigenlijk 300 dollar. Maar dat vonden we belachelijk aangezien we een verzekering bij de camper hebben afgesloten, wat behoorlijk prijzig was. Uiteindelijk toch kunnen regelen dat t binnen onze verzekering viel. Bij hoge uitzondering... Haha. Mooi. In de middag nog even door de stad geslenterd en op t eind van de middag nog naar t strand geweest. Even de wilde verhalen aan elkaar verteld over de wilde stap avond van gisteren. Haha wat een avond! Daarna lekker uiteten geweest bij de Mac haha. S'avonds zijn we naar de braderie geweest. Super gezellig sfeertje. Er werden allerlei producten verkocht die mensen zelf gemaakt hadden. Niet normaal hoeveel mensen daarop af kwamen.

Zaterdag 4-10-14 chillen
Vandaag was ik helemaal alleen. Lotte ging naar een eiland om paard te rijden en Anouk ging mee. Ik heb heerlijk op t strand gelegen en aan t zwembad in t hostel. Daar nog even met andere backpackers zitten kletsen. Met het avondeten waren de meiden terug. We hebben gezamenlijk wat gegeten en zijn savonds nog even de stad in geweest.

Zondag 5-10-14 Ayr
We zijn vandaag vertrokken naar Ayr, aangezien ik daar maandag ga duiken. Dit was zo'n anderhalf uur rijden. Eenmaal aangekomen hebben we daar geparkeerd bij een soort van buurthuis aan t strand. Overdag lekker op t strand gelegen en savonds football gekeken in dat buurthuis. Was super gezellig. In de pauze gingen we pingpongen. We hebben de lokals het spelletje rond de tafel geleerd. De lokals wilde dat we na de wedstrijd mee op de quads gingen om over het strand te racen, maar dit deden we niet aangezien ze flink wat bier op hadden...

Maandag 6-10-14 yongala wreck diving
Om 7.30 moest ik klaar staan bij de duikschool. We vertrokken op een kleine rubberen speedboot richting het wrak. Maar goed dat ik zee ziek tabletjes had ingenomen, de zee was nogal wild met flink hoge golven. We klapperde met de speedboot over de golven. Ik ging op de punt zitten, haha dat klapperde t hardst. Na zo'n 40 min varen, waren we bij het wrak. We gingen daar 2 keer duiken. Dit was een van m'n mooiste duiken ooit!!! Echt super. Onderwater lag het wrak, helemaal begroeid met kleurrijk koraal. Er stond een flinke stroming onderwater, we moesten aan een touw naar beneden, anders zouden we afdrijven.
Onderwater heb ik 4 zeeslangen gezien. Eentje zwom onder me door en ik heb hem toen aangeraakt :) er kwam een school barracuda's voorbij, een schildpad gezien en echt veel grote vissen. Maar het allermooiste waren de 5 grote manta's die heel rustig voorbij kwamen. Ik ben met ze mee gezwommen en kon ze gewoon aanraken, zo dichtbij mocht ik een stuk met ze zwemmen. Ook heb ik drie egale Ray's gezien. Echt waanzinnig mooi! Om 14.30 was ik weer terug. We zijn toen naar airlie beach gereden. S'avonds hebben we voor de camper een drankje gedronken en zitten kletsen met andere backpackers. We zijn nog even op stap geweest daarna, maar het scheen allemaal al dicht te zijn of te gaan haha.

• 07 Oktober 2014 - 12:59

Ine:

Hoi Nicole,
    Weer leuk om te lezen, jouw drukke agenda, haha. En ging je niet mee paardrijden? Dit was vroeger jou grote hobby. Ik wil je alvast een hele fijne en gezellige verjaardag wensen a.s. zaterdag. Heel veel groetjes Ine

• 09 Oktober 2014 - 18:08

Lieke:

Super gaaf!! Leuk om te lezen :-D ben ik er toch een beetje bij ;)
    Veel plezier nog!!
    Xxx

• 10 Oktober 2014 - 13:42

Maria Donkers:

hoi Nicole volgens mij heb je daar de tijd van je leven. Verbaasde mij ook dat je niet mee bent gegaan Paardrijden. ?... Wat is het daar mooi zo te zien op de foto's. Genieten van alles om je heen, voor je het weet is het voorbij.. Heel veel groetjes Maria

• 10 Oktober 2014 - 23:57

Elly Zwinkels:

Zo te lezen heb je de tijd van je leven, geniet er nog van en we blijven je volgen, hele fijne vejaardag, groetjes henk en elly xxx

• 15 Oktober 2014 - 11:36

Dot Stappers:

Ben weer bij gelezen, groetjes Dot.