Australie - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu Australie - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu

Australie

Blijf op de hoogte en volg Nicole

18 November 2014 | Australië, Collaroy


Zaterdag 1-11-2014 Byron Bay
Lekker relax dagje gehad. Haha heb alle gtst samenvattingen van de afgelopen weken terug gekeken. S'avons uiteten geweest bij Cheekey monkeys. Dit was gratie :)

Zondag 2-11-2014 Byron Bay
Vandaag heb ik m'n cv en sollicitatie brief in orde gemaakt en ben ik op zoek gegaan naar werk. We zijn naar een markt geweest en daarna uiteten.

Maandag 3-11-2014 spot x surfkamp
Woew vandaag al drie maanden samen mt m'n schatje!! Om 12.00 heb ik de greyhound bus naar spot x gepakt. Om 15.00 arriveerde ik. We kregen eerst een rondleiding met allerlei informatie. S'avonds werden we voorzien van een diner, daarna zijn we naar de bottleshop gebracht om drank in te slaan. Vervolgens hebben we met z'n alle rond t kampvuur gezeten. Super leuke en gezellige groep.

Dinsdag 4-11-2014 surfkamp
Yeah m'n eerste surfles op t kamp. Het ging vet goed! Ik had t natuurlijk al twee keer eerder gedaan. We hebben 2 uur gesurft daarna n lunch gehad. Na de lunch heb ik een wandeling gemaakt langs de kust. Vervolgens terug naar t kamp waar ik in de movie room op de bank plofte en in slaap gevallen ben haha. Voor t eten werd ik wakker. Na het eten heb ik gezellig met een stel meiden uit Noorwegen, Zweden en Denemarken zitten kletsen.

Woensdag 5-11-2014 surfkamp
Vanochtend om 9.00 had ik weer surfles. We kregen nu tips hoe we harder en zachter konden gaan. Het staan lukte al goed en het harder en zachter gaan ook. Ik werd apart genomen en kreeg al uitleg over het maken van bochten in de golf. Poeh dat was wel lastig hoor, want je moest daarvoor eerst vaart maken en vervolgens je gewicht naar achter plaatsen zodat je gewicht op de vinnen zat om vervolgens je draai te maken. Na het surfen hebben we geluncht en ben ik samen met een ander meisje gaan wandelen. Vervolgens hebben we met een stel op t kamp liggen chillen. Na t avondeten heb ik een sollicitatie brief geschreven gespecificeerd op het hotel waar ik wil gaan werken. Het betreft het rottnest hotel bij Perth. Daarna ben ik naar de movie room gegaan en heb ik een filmpje gekeken.

Donderdag 6-11-2014 surfkamp/ Port Macquarie
De laatste dag alweer van het surfkamp. Vanochtend echt super goed gesurft. Ik mocht mee het diepe in. Na het surfen werd ik opgehaald door Lotte en Anouk met de camper. We zijn door gereden naar Port Macquarie. Daar zijn we gaan winkelen. Het was late night shopping.

Vrijdag 7-11-2014 Newcastle/ Nelson Bay
Vandaag hebben we twee plaatsjes bekeken. In Newcastle hebben we het surfboard van Lotte verkocht die ze had gewonnen met stappen. Haha voor 300 dollar:) vervolgens zijn we over de kustlijn richting Nelson Bay gegaan. Echt hele mooie stranden gezien onderweg. In Nelson Bay zijn lotte en ik savonds nog even bij n barretje geweest om n drankje te drinken.

Zaterdag 8-11-2014 Nelson Bay/ Sydney
S'ochtends ging Anouk met dolfijnen zwemmen. Lotte en ik hebben door Nelson Bay gewandeld. Vervolgens zijn we door naar Sydney gereden. Het was echt heel bizar. Zo stom dat de oostkust erop zit. Het was zoooo leuk!!! We waren allemaal n beetje down. Wetende dat we vanaf nu aan t werk moeten... In Sydney zijn we naar Collaroy gegaan, waar we ook begonnen waren. We hebben de camper opgeruimd, aangezien we die maandag in moesten leveren. S'avonds zijn we op stap gegaan met een grote groep Nederlanders. Wij stiekem op de terugweg met z'n 5e in een 4 persoons taxi gepropt. Ja hoor, politie..... :( boete van 600 dollar met z'n vijven... Super zuur!

Zondag 9-11-2014 Collaroy
Vandaag hebben we onze backpacks ingepakt en wat regel dingetjes gedaan. S'avonds zijn we met z'n drieën uiteten geweest in Manly. Ons afscheidsetentje...

Maandag 10-11-2014 Bondi beach
Vanochtend hebben we afscheid moeten nemen van onze camper. Snik. Vervolgens zijn we met z'n drieën naar Bondi beach gegaan. Daar heb ik afscheid genomen van de meiden en ben ik zelf verder gegaan. Ik ben langs wat strand tentjes gegaan om m'n cv af te geven en heb een rondje door bondi gemaakt. Vervolgens ben ik naar Sydney city gegaan en heb daar rond gewandeld. S'avonds terug in t hostel sprak ik de manager dat ik op zoek was naar n baan. Hij had op t moment geen baan voor me, maar wel een taak. Komende week krijg ik gratis accommodatie, als ik mensen aanspreek die te luidruchtig zijn. Haha als hij aan t eind van deze week geen klachten heeft gehad dan krijg ik 150 dollar. Ik ga echt ,n bed niet uit als mensen kletsen, dan maar geen 150 dollar, net of ze luisteren naar mij... Haha not.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Collaroy

Nicole

Backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland vanaf 16 september. Let niet op de spelfouten en alles wat niet klopt aan m'n nl. Geen zin om daar op te letten haha;)

Actief sinds 25 Sept. 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 9517

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: