Australie - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu Australie - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu

Australie

Blijf op de hoogte en volg Nicole

01 November 2014 | Australië, Byron Bay

Zaterdag 25-10-2014 Surfersparadise big night out.
Langzaam een beetje opgestaan en richting het strand gegaan. Lekker even een stukje hardgelopen over t strand en verder heel de dag liggen bakken. S'avonds zijn we mee gegaan met de big night out. Dat is een kroegentocht, waarbij je met allemaal backpackers van verschillende hostels naar 4 clubs gaat. Was heel gezellig, we hebben daar andere Nederlanders ontmoet waarvwe de avond mee hebben doorgebracht.

Zondag 26-10-2014 Surfersparadise
We hebben vandaag een heerlijk dagje op t strand gehad en bij t hostel gezeten. Aan het eind van de middag zijn we richting wet'n wild gereden. Dat is het grootste waterpark, waar we maandag naartoe gaan. We hebben het avondeten klaargemaakt op de parkeerplaats van de Mac donalds haha en we zijn met onze pannen de Mac ingelopen om de afwas te doen. Hoezo backpackers haha. S'avonds hebben we geparkeerd in een woonwijk om daar te overnachten.

Maandag 27-10-2014 wet'n wild.
Echt een super leuke dag gehad!!! Ik ben echt van hele vette glijbanen af gegaan. Bij eentje moest je in een buis gaan staan en werd er afgeteld en had je een vrije val om vervolgens een looping in te gaan. Echt heel gaaf, maar best spannend. Was er z'n meisje voor me die de looping niet haalde en terug gleed. Gelukkig kon de glijbaan open op t punt waar ze bleef hangen en kon ze eruit. Je moest je ook wegen van te voren, want als je te licht was zou je t niet halen. Ik geloof minimaal 45 kg. Verder waren er leuke glijbanen met banden, hele stijlen, een met een grote tol, een zwarte waarin je niks zag etc. Was echt super.

Dinsdag 28-10-2014 Miami, Coolangatta en Byron Bay
Onderweg richting Byron Bay zijn we gestopt bij Miami en Coolangatta. Daar hebben we over t strand gewandeld en door t centrum. Vervolgens zijn we door gereden naar byron Bay, waar we bij Arts factory verblijven. Een heel leuk hostel. Veel hippies lopen hier rond. Daar waren we al op voorbereid, aangezien byron echt een hippie dorp is. In t hostel zaten veel backpackers die we eerder al ontmoet hadden. We zijn s'avonds met een groep gaan hardlopen, verder een rustig avondje.

Woensdag 29-10-2014 byron bay
Vandaag lekker uitgeslapen, zo ver dat kan. Je zweet namelijk je camper uit door de hitte van de zon op je dak. Daarna hebben we mee gedaan met yoga haha. Pff wat saai. Echt niks voor mij. Daarna zijn we lekker naar t strand gegaan. S'avonds hebben we met een groepje wat gedronken in t hostel en zijn we op stap gegaan. Leuk leuk

Donderdag 30-10-2014 Byron Bay poging tot surfen haha
Haha nou komt t. Vandaag een lekker dagje strand gehad. Ik liep t strand op en zag echt super hoge golven. Ik kon maar een ding bedenken en dat was. Jaaaaaa ik ga een surfboard halen, want ik kon t namelijk al redelijk goed vond ik zelf. Helemaal niet gekeken wat voor mensen er aan t surfen waren. Wat achteraf dus alleen maar de pro's waren.... Dus ik heel enthousiast een board halen en hop het water in. Nou de golven vraten me letterlijk op. De zee was zo wild en de golven zoooo hoog. Ze klapte gewoon over me heen haha, maar ik had nog steeds niet door dat t niet realistisch was om als beginner dat water in te gaan. Dus ik op m'n plank en paddelen haha maar elke keer als ik een stukje verder was, slokte de golf me weer op en was ik weer terug bij af haha. Was ik eindelijk door het breken van de golven heen bedacht ik me ineens dat hier pas iemand was doodgebeten door een haai. Kreeg daar toch de bibbers van en er waren niet zoveel mensen in mijn buurt dus had ik besloten om snel terug te peddelen haha vond t dood eng. Eenmaal op de kant kwam ik tot de conclusie dat er idd dus alleen maar professionals aan t surfen waren haha, oepsie. Zo goed ben ik ook weer niet... Later die dag gingen we met z'n alle de zee in om in de golven te spelen. Werd ik gewoon door de sterke stroming onderuit getrokken, terwijl ik maar tot m'n knieën in t water stond. Bevestigd wel weer hoe sterke stroming er stond en hoe wild ze zee was.
S'avonds hebben we gezellig een drankje gedronken in t hostel en zijn we op tijd gaan slapen.

Vrijdag 31-10-2014 Lotte birthday!! En Halloween
Anouk had een heerlijk verjaardagsontbijt gemaakt. Lekker roerbak eitje. Overdag zijn we naar t strand gegaan en s'avonds hadden we allemaal lekkere hapjes. Daarna zijn we naar een illegaal beach feest gegaan. Was me ook een apart verhaal. Met z'n alle richting t strand, maar we konden t niet vinden. Uiteindelijk hadden Lotte en ik een camper aangehouden en gevraagd of hij ons naar de beach party wilde brengen. Dat deed hij, maar waar wij dachten dat t was, was het helemaal niet. Dus had hij ons weer terug gebracht naar t strand. Gelukkig hebben we t feest toch gevonden. Allemaal vage mensen daar, verkleed in een Halloween kostuum en vermoedelijk veel drugs gebruik. Mensen blowen hier hele dagen, echt zoals hippies. Op t strand was helemaal geen licht alleen verlichting van mensen die met vuur aan t zwaaien waren of met glow in the dark attributen hadden. Er waren gastjes aan t draaien, super vet. Een dik groot kampvuur was er op t strand waar een stel mensen omheen zat. Ik denk dat er we z'n 700 man op dat illegale feesten waren. Maar t rare was nog. Toen we t strand op liepen kon je t helemaal niet zien, pas toen je dichterbij kwam zag je wat lichtjes van t feest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Nicole

Backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland vanaf 16 september. Let niet op de spelfouten en alles wat niet klopt aan m'n nl. Geen zin om daar op te letten haha;)

Actief sinds 25 Sept. 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 9511

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: