Australie - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu Australie - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu

Australie

Blijf op de hoogte en volg Nicole

15 Oktober 2014 | Australië, Airlie Beach

Dinsdag 7-10-14 whitsundays Islands
Om 10.00 moesten we uitchecken. Vervolgens zijn we naar camping magnums gereden. Tijdens het inchecken werd ons een mooie deal aangeboden om naar de whitsundays te gaan. Drie dagen op een zeilboot gevolgd door drie gratis nachten op de camping. Prima dachten wij aangezien we dan vandaag al zouden vertrekken en voor t weekend terug waren zodat we mooi konden feesten in airlie beach. Overdag hebben we gewinkeld en om 19.00 vertrokken we met het zeilschip. We hebben een eigen kamer met z'n drieën, ofja n kamer.... Tis meer een kooitje zo klein haha. Elke dag mag je maar n minuut douche... Opende boot kregen we allemaal hapjes, we hebben gezellig gekletst met de rest op de boot.

Woensdag 8-10-14 whitheaven beach
We werden al om 7.00 uit ons bed getrommeld voor het ontbijt. Vervolgens werden we gebracht naar whitheaven beach. Echt waanzinnig mooi! De foto's over dat strand zijn niet gelogen. Super mooi wit strand met een helder blauwe zee. Echt heel gaaf. Hier zijn we tot 11.30 gebleven. Vervolgens door gevaren naar Luncheon Bay waar we gingen snorkelen. In deze Bay lag ook de party boot. Die hadden een vette glijbaan vanaf t schip de zee in. Haha wij natuurlijk onze charmes in de strijd gegooid en ja hoor z'n macho vent kwam ons ophalen met zijn rubberen bootje en bracht ons naar het party schip. Daar hebben we even op gezeten en zijn we van de glijbaan geweest haha super grappig. Vervolgens zijn we nog ff rond gaan dobberen in t rubberen bootje :) vervolgens door gegaan naar de volgende plek waar we gingen overnachten. S'nachts was er een soort van maansverduistering. Was heel bijzonder en uniek dat we dat zagen schijnbaar. Tevens was er een super heldere sterrenhemel :) mooi mooi

Donderdag 9-10-2014 great barrier reef
Vandaag hebben we op 2 verschillende plekken gesnorkeld. De eerste keer was niet zo heel boeiend, maar de tweede keer was echt mega vet. Drie haaien gezien en een mega grote schildpad. Super vet haha. Ik kon echt super dichtbij komen en heb er vette foto's van kunnen maken :). In de avond hebben we gezellig gekletst met de rest op de boot. Was een gezellige avond.

Vrijdag 10-10-2014 terug naar airlie beach/ 00:00 jarig!!!!
De laatste dag alweer van de zeil trip. We zijn vanaf het reef terug gevaren naar de eilanden en hebben nog een stop gehad waar we de mogelijkheid kregen om naar het strand te gaan. Ik heb er even gekeken en daarna in het rubberen bootje rond gedobberd. Vervolgens zijn we weer terug gevaren naar de haven. S'middags hebben we allerlei ditjes en datjes gedaan en s'avons zijn we nog uiteten geweest met de groep van de boot. Voor 10 dollar had ik een heerlijk biefstuk met champignonsaus, friet, salade en een wijntje. Daarna zijn we op stap gegaan. Om 00:00 was ik jarig. Haha ik kreeg ballonnen om me arm en veel gratis drank en entree in de clubs.

Zaterdag 11-10-2014 mijn verjaardag.
Poeh dikke kater van de stap avond... S'ochtends werd ik verwend met een lekker ontbijt van de meiden. S'middags heb ik de meiden getrakteerd op een taartje bij n restaurant. En s'avonds zijn we uiteten geweest. De meiden hadden de camper versierd en hoedjes gekocht. Super leuk haha. S'avonds zijn we nog uit geweest omdat t eigenlijk moest aangezien ik jarig was. Maar we waren zo brak van de avond ervoor dat we om 1.00 alweer in bed lagen haha.

Zondag 12-10-2014 fietsen
Vandaag hebben we fietsen gehuurd en zijn we rond gaan fietsen door airlie beach. Sow was best pittig. Er is hier best heuvelachtig en dan ook nog eens 30 graden.... Maar was wel lekker om even bezig te zijn. Verder hebben we nog even aan de lagoon gelegen en wat ditjes en datjes geregeld. Lekker op tijd naar bed, aangezien we morgen vroeg weer verder gaan rijden

Maandag 13-10-14 cape .....
Vandaag zijn we vroeg richting.... Gereden. Dat is een nationaal park waar we wilde kangoeroes gaan zien op het strand. Bij aankomst hebben we een wandel route gedaan van anderhalf uur. Tijdens deze wandeling hebben we kangoeroes gezien, veel vogels en allerlei verschillende soorten vlinders. De uitzichtpunten van de route waren echt prachtig. We zagen schildpadden in de zee zwemmen. Haha in t begin van de route stond aangegeven dat je rekening moest houden met eb en vloed. Daar hadden we dus geen rekening mee gehouden. Gevolg was dat we t laatste deel van de route door zee moesten over rotsen aangezien het vloed was. Want tja anderhalf uur terug lopen zagen we ook niet zitten... Was best eng, want de zee klapte op de rotsen en geen idee wat er allemaal zwom. Maar we hebben het overleeft haha. S'avonds hebben we eten gekookt in onze camper en zijn we op tijd gaan slapen aangezien we morgen naar de zonsopkomst gaan kijken om 5.00

Hahaha liggen we te slapen op een illegaal plekje, worden we wakker gemaakt. Mogen we daar niet slapen, anders zou hij de politie bellen. Moeten we alsnog naar de enige camping daar waar je 45 dollar voor n nachtje betaald. Grrr hadden we dus heel de dag gebruik kunnen maken van die faciliteiten.

Dinsdag 14-10-2014 Agnes water/1770
Sow om 5.00 uur opgestaan om kangoeroes te spotten op t strand met zonsopkomst. Super schattige beestjes en je kon vet dichtbij komen. Helaas was de zonsopkomst verstopt achter de wolken. Haha wel een dingetje, die beesten stinken.... Niet normaal haha. Vervolgens om 7.00 gaan rijden. Hebben vandaag 7,5 uur gereden en zijn aangekomen in 1770. We staan op een camping met als enige faciliteit een toilet en een koud water buiten douche... Wel maar 6 dollar pp.

• 17 Oktober 2014 - 10:41

Ine:

Hoi Nicole, weer geweldig om te lezen, al jouw avonturen. En leuk dat je je verjaardag goed gevierd hebt!!!
    Groetjes Ine

• 18 Oktober 2014 - 13:29

Marijke :

Leuk om te lezen. Zo kan iedereen een beetje op de hoogte blijven. Nog heel veel plezier en vergeet niet te genieten. Doei doei. Xxx

• 19 Oktober 2014 - 12:58

Lieke:

Super leuk om weer te lezen! Mooi dat je verjaardag gaaf is geweest! Kus

• 19 Oktober 2014 - 20:55

Dotstappers:

De eerste maand zit er al weer op en al veel mee gemaakt
    Groetjes Dot.