Australie - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu Australie - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu

Australie

Blijf op de hoogte en volg Nicole

19 Oktober 2014 | Australië, Hervey Bay

Woensdag 15-10-2014 surfen
Vandaag zijn we gaan surfen en hebben we surfles gekregen. 3,5 uur hebben we op t water gestaan. Ging echt super goed. De golven waren wel wat kleiner dan bondi beach in Sydney. Na het surfen zijn we naar een uitkijkpunt gegaan en zijn we gaan rijden naar Hervey Bay. Dit was z'n 4 uur rijden. Eenmaal aangekomen hebben we de camper op een parkeerplaats gezet en zijn we daar blijven slapen.

Donderdag 16-10-2014 fraser regelen
Vandaag zijn we rond gaan kijken waar de beste deals waren om de trip naar fraser Islands te boeken. Ik heb een trip van 1 nacht geboekt. Lotte en anouk de trip voor twee nachten. We hebben een andere trip gekozen, omdat ik twee nachten te prijzig vond en graag zelf wilden rijden in een 4x4 jeep. Vervolgens hebben we onze camper bij een hostel neergezet. Hier mochten we gratis drie nachten staan omdat we vanuit hun de trips geboekt hadden. Daarna ben ik naar t strand gegaan en heb ik lekker op t strand gelegen. Ik heb daar twee andere mensen ontmoet waar ik bij ben gaan liggen. Een Nederlands meisje en een Australiër. S'avonds hebben we gechilled in t hostel en een potje gedart.

Vrijdag 17-10-2014 Fraser Islands
Om 8.00 werd ik opgehaald voor de trip. Het was een groep van 17 jongeren. Super leuke en gezellig groep. De eerste dag zijn we met de 4x4 jeep naar central station gegaan. Daar vertelde de gids de geschiedenis over het eiland en hoe alles tot stand is gekomen. We hebben trouwens echt een super leuke gids. Een man die iedereen Santa Claus noemt omdat hij tijdens de kerst als kerstman in een het winkelcentrum werkt. Vervolgens hebben we een wandeling van 2 km gemaakt door de natuur. Daar heb ik een mooie blauwe vogel gezien. Daarna zijn we over het strand gereden naar een meer. In dat meer zaten zoetwater schildpadjes. Super schattig :). En als laatst zijn we naar onze lodge gereden waar we in slapen en heeft Santa steaks voor ons gemaakt en hebben we heerlijk gegeten. Savonds hebben we met de hele groep drankspelletjes gespeeld en er was een man aan t gitaarspelen waar we karaoke mee gedaan hebben.

Zaterdag 18-10-2014 Fraser Islands
Om 5.00 werden we wakker gemaakt om naar de zonsopkomst te kijken. Daarna zijn we naar Indian head gereden waar we prachtig uitzicht hadden over de kust. Vervolgens door naar de champagnepools, waar we lekker in de pools konden baden. Toen we over t strand reden hebben we Dingo's gezien, dat zijn wilde honden. Deze kon je alleen vanuit de auto bekijken omdat ze erg agressief kunnen zijn. Vervolgens zijn we naar een riviertje geweest waar we doorheen konden lopen en als laatst naar een ander meer met prachtige witte stranden en blauw water. Echt een top trip was dit. Terug in het hostel heb ik met twee andere Nederlanders wat gegeten.

• 19 Oktober 2014 - 10:03

Ine:

Hoi Nicole, Elke keer weer zo leuk om te lezen!!!!
    De foto's op Facebook zijn prachtig!!!!!
    Groetjes Ine