Australie - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu Australie - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Nicole Rooijendijk - WaarBenJij.nu

Australie

Blijf op de hoogte en volg Nicole

25 Oktober 2014 | Australië, Surfers Paradise

Zondag 19-10-2014 relax
Lekker rustig dagje gehad. M'n blog bijgewerkt, alle foto's over gezet, boodschappen gedaan en even aan t strand gelegen. S'avonds in de bar van t hostel gezeten en gezellig zitten kletsen met andere backpackers

Maandag 20-10-2014 Noosa
Vandaag zijn we richting Noosa gereden. Eenmaal aangekomen bij t hostel was er een poolparty bezig, daar hebben we natuurlijk bij aangeschoven. Er was een koord gespannen boven het zwembad. Als je over het koord kon lopen zonder te vallen kreeg je een gratis drankje :) yeah gratis drankje in de pocket. Daarna zijn we ons op gaan frisser want savonds was de wet tshirt wedstrijd. Hahah hier hebben wij met z'n drieën aan mee gedaan. Moesten tegen Duitse meiden, haha die hebben we helemaal afgemaakt. Super grappig. En de prijs was 200 dollar, hebben we toch weer makkelijk verdient met een avondje stappen/battle. Kortom t was een top avond.

Dinsdag 21-10-2014 Noosa
We hebben nog een nachtje bijgeboekt in Noosa bij Nomads, aangezien Lotte de avond ervoor 2 gratis nachten had gewonnen. We zijn op ons gemakkie op gaan staan. Overdag hebben we een route gewandeld van 2,5 uur door een national park. Daarna zijn we even gaan winkelen. Savonds hebben we n rustig avondje gehad.

Woensdag 22-10-2014 Brisbane
Op tijd opgestaan om vroeg richting Brisbane te vertrekken. We hebben de camper bij New market garden campervan park gestald. Daar hebben we ons stap ready gemaakt en zijn we liftend naar de stad gegaan. Haha super grappig. Binnen 5 min stopte er al iemand die ons mee nam. In de stad zijn we even rond gaan wandelen en om 17.30 onbeperkt sushi gaan eten. Was echt heerlijk! Haha we hadden alleen veelte veel besteld, stiekem in onze tas gestopt. Hadden we mooi nog wat voor de volgende dag :) na het eten zijn we naar de down under bar gegaan. Leuke club. Daar heb ik meegedaan met bierpong en biljarten :)

Donderdag 23-10-2014 Brisbane
Vandaag zijn we met de bus naar de stad gegaan. Daar betaal je 6 dollar voor en dan kan je 2 uur onbeperkt gebruik maken van het openbaar vervoer. Met dit ticket zijn we op de Ferry gegaan en hebben we een 'rondvaart' door de stad gehad. Vervolgens zijn we over de brug gewandeld en zijn we de stad door geslenterd. Ook nog even wat kleding winkeltjes meegepakt. Hier kon je voor t eerst voor een leuke prijs shoppen. Vervolgens zijn we terug gelift naar onze camper. Daar hebben we de spullen ingepakt en zijn we vast richting Surfersparadise gereden. Vlak voor deze stad zijn we een woonwijk ingereden en hebben daar geslapen op een parkeer plaats.

Vrijdag 24-10-2014 Surfersparadise
S'ochtends op tijd vertrokken richting Surfersparadise, bleek daar de V8 SUPERCARS GOLD COAST 600 te zijn. Een of ander big evenement, waardoor er zo'n 15.000 meer mensen in de stad zijn. Gelukkig hadden wij al een plek gereserveerd om te slapen. We zitten bij een super gezellig hostel. 'Backpackers resort'. Hier hebben we vandaag heerlijk bij t zwembad gelegen en heb ik een potje getennist. Daarna heb ik nog een potje volleybal mee gespeeld. S'avonds hebben we gezellig wat gedronken met twee Engelsen en zijn we op stap gegaan. Was echt een bizarre avond. Twee super dikke clubs; Vinaty en de Sincity. In die clubs kon je op de toilet je haren laten doen door een kapster en stonden allemaal dure parfum flessen waar je gebruik van mocht maken en make up. Echt leuk. De clubs waren ook echt hip, met goede muziek en leuke 'entertaining'. Uiteindelijk was nog 1 van die Engelsen opgepakt omdat haar vriend de club hard handig werd uitgezet om niks en zij nogal tekeer ging. Maar Lotte en ik gingen nog door. Toen zijn we naar andere clubs gegaan. Haha liepen we ergens naar binnen, bleek het een stripclub te zijn... Hebben we dat ook een keer gezien haha. Daarna zijn we naar huis gegaan, werd alweer licht...

• 25 Oktober 2014 - 12:08

Ine:

Hoi Nicole,
    Wat een leuke manier om je geld te verdienen.......
    Geweldig!!!
    Groetjes Ine